Info@Afragraphic.ir
0912 22 460 22
خدمات و مطالب آموزشی

طراحی جعبه | طراحی بسته بندی | طراحی و چاپ جعبه فانتزی

طراحی و چاپ جعبه فانتزی

طراحی و چاپ حعبه ، بسته بندی (Packaging ) ; طراحی بسته بندی یا Design Packaging در عصر حاضر که جهان به سوی گستردگی ارتباطات حرکت می نماید و از آن جهت که وسعت آگاهی و رشد تصورات و ذهنیات بشری در برابر پیشرفت تکنولوژی از یک سو و وسایل ارتباطات جمعی از سوی دیگر جایگاه خاصی پیدا کرده.

تجارت امروزی به هر نوع و در هر جا که جاری و ساری می باشد با توجه به تغییرات وسیع و متنوع امروزی خواهی نخواهی با یک حجم انبوهی از شکل های تابلوها، بسته بندی های متفاوت کالاها و ابزارهای تبلیغاتی رو به رو می باشد. تبلیغات مخصوصا طراحی بسته بندی ها، امروزه نظر افراد بی شماری را به خود معطوف می نماید و طراحی بسته بندی را به یکی از مشاغل و عناصر سودآور تبدیل نموده . مطمئنا پیشرفت فن آوری های روز در دنیا در همه شرایط زندگی افراد مختلف بی تاثیر نبوده و هم زمان با این فرآیند، توسعه ابزار ها در رسانه ها نیز توانسته به تبادل و انتقال اطلاعات به صورت وسیعی کمک نماید. یکی از این ابزار مهم و حیاطی، طراحی بسته بندی می باشد که بیشتر با افراد مختلف در تماس است و نقش مهمی در جهت انجام وظایف خود به عهده دارد.

ما طراحی بسته بندی هایی داریم که به عنوان یک فروشنده عمل می نمایند زیرا بدون حضور حتی یک فروشنده کالا می تواند خود را به خوبی به مخاطب خود عرضه نماید و طراحی بسته بندی به عنوان اولین عنصر ارتباطی با مخاطب بازار هدف می تواند نقش مهمی در افزایش فروش برندسازی ایفا نماید.

طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی در مجامع مختلف دارای تعاریف مختلف و جامعی می باشد اما در یکی از کاملترین تعاریف به عنوان یک شبکه هماهنگ تعریف می شود که هدف آن فراهم نمودن شرایط جهت حمل بهینه، توزیع مناسب، انبارش، فروش و مصرف بهینه می باشد.

طراحی جعبه و بسته بندی یک عملیات پیچیده و حساس می باشد همچنین زوایای دیگری همچون پویایی، علمی، هنری و … نیز برخوردار می باشد. در سطح اولیه بسته بندی کارکردهایی همچون نگهداری از کالا، حمل و نقل، اطلاع رسانی را شامل و همچنین عناصری خدماتی را نیز در خود جای داده. ماهیت بازاریابانه بسته بندی خود یکی از مهمترین کارکردهای بسته بندی می باشد و در هنگام طراحی بسته بندی باید توجه ویژه ای به آن نمود. کارکردهای طراحی بسته بندی حرفه ای نیازمند تخصص های مهندسی، بازاریابی، روانشناسی و طراحی گرافیک می باشد. در هر حال متخصصان طراحی بسته بندی نیازمند دانش هایی در زمینه هنری و انگیزشی می باشند.

تعاریف طراحی بسته بندی 

طراحی جعبه مناسب به جعبه ای گفته می شود که حجمی را در خود جای می دهد و پلی بین تولید انواع بسته بندی و بازار هدف می باشد. طراحی بسته بندی تشکیل شده از بستن اشیایی گوناگون در یک جعبه، طراحی بسته بندی به هر نوع محصولی از هر مواد تشکیل دهنده با هر نوع ساختاری است که بتواند به عنوان بسته ای برای مقاوم سازی، حمل و نقل جابه جایی و تحویل و ارائه خوب کالا از ماده خام گرفته تا محصول نهایی را از تولید کننده به بازار نهایی برساند.

 طراحی و چاپ جعبه

ویژگی های یک طراحی جعبه زیبا و خلاقانه

طراحی جعبه زیبا شامل طراحی بسته بندی است که از محصول شما در طی حمل و نقل، انبار داری ، قفسه مغازه و در منزل مشتریان مراقبت کند. تا زمانی که توزیع محصول را در زمان و محل مناسب ارائه کند.

طراحی و چاپ جعبه های زیبا از روش فراهم نمودن یک سیستم مناسب از محافظت در مقابل شکستگی، فاسد شدن ، گم شدن وسایل اضافه به ارزش محصول اضافه می نماید. ویژگی های یک  طراحی بسته بندی مناسب و خوب را می توان به بخش های زیر تقسیم نمود.

آسان نمودن کاربری محصول: طراحی جعبه با کیفیت و ارزان عملکرد مناسبی برای افراد درگیر در توزیع جهت آسان نمودن ارائه، فراهم می نماید که شامل لیبل، نحوه مصرف و استاندارد بودن و دیگر موارد می باشد

بازاریابی محصول: در عصری که رقابت بین شرکت های تولیدی مختلف بسیار زیاد و تنگاتنگ می باشد. طراحی بسته بندی مناسب نقشی مهم در ارائه محصول ایفاد می نماید و می تواند در شناخت محصول شرکت در بازارهای آشفته موثر واقع شود.

اطلاعاتی که باید در یک بسته بندی رعایت شود:

اطلاعاتی که باید در یک چاپ جعبه های فانتزی آورده شود نیاز به تخصص های متعددی دارد زیرا با روح روان مشتری سر و کار دارد. همچنین این اطلاعات با پیشرفت زمان ابعاد وسیعتری را به دنبال دارد. ابعادی همچون زمان استفاده، رنگ، نحوه حمل و نقل، قیمت، مواد تشکیل دهنده و نحوه استفاده و …. را می توان بر روی بسته بندی های مدرن یافت.

طراحی بسته بندی ، بازاریابی و تبلیغات 

در عصر حاضر برای انتقال پیام های تبلیغاتی از رسانه های متعددی مانند کاتالوگ ، پوستر ، تبلیغات تلویزیونی ، نمایشگاهی و …. استفاده می شود طراحی بسته بندی یکی از آن ها می باشد.

طراحی بسته بندی در این میان نقش ایجاد کننده انگیزه برای خریدار، به ویژه محصولات جدید و ایجاد تمایز بین محصولات است. در گام بعدی باید طرح و حجم زیبا و جالب باشد و در نهایت کیفیت بسته بندی نیز مهم می باشد.

طراحی جعبه 

جعبه سازی خلاقانه 

جعبه سازی خلاقانه هنر و علم نگهداری از محصول برای نگهداری ،انبار ، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از محصولات می باشد. بسته بندی خلاقانه شامل مراحل طراحی وتولید بسته بندی خلاقانه می گردد. بسته بندی خلاقانه به شکل گسترده ای بر زندگی اثر گذار است، به شکلی که در بسته بندی خلاقانه ما در تمام محیط خود آنرا حس می کنیم .از بسته بندی خلاقانه در تولیدات غذایی و بسته بندی خلاقانه در محصولات دارویی تا بسته بندی خلاقانه محصولات مصرفی و بسته بندی خلاقانه محصولات صنعتی مانند محصولات بسته بندی خلاقانه محصولات شوینده همه با بسته بندی خلاقانه هستند. شرح فعالیت اصلی بسته بندی خلاقانه محافظت از کالا می باشد. بسته بندی خلاقانه با علامت های استاندارد این امکان را می‌دهد تا دانش پیدا کنیم چه نوع محصولی داخل بسته بندی خلاقانه قراردارد و شرایط نگهداری و استفاده آن چگونه است.مثلا ، جهت طراحی بسته بندی خلاقانه باید تجربه مخاطبان محصول داخل بسته بندی خلاقانه و این موضوع که مخاطبین بازار هدف به چه شکل از محصول استفاده می نمایند را در راس امور قرار دهید.لذا بسته بندی خلاقانه باید سازگار با سلامت مخاطبین نیز باشد چراکه این بسته خلاقانه پس ازمصرف دور خواهد افتاد ونباید به محیط زیست صدمه ای وارد شود ویا محصولات تشکیل شده در داخل بسته بندی خلاقانه اشکالی وارد شود . رنگ ها باید از یک طرح کلی بسته بندی خلاقانه تبعیت کند که با محصول همخانی داشته باشد.

جعبه بسته بندی :

انواع جعبه بسته بندی مقوایی بر اساس مواد تشکیل دهنده مقوا :

جعبه بسته بندی مقوا :

جعبه بسته بندی های مقوایی بیشتر بر اساس جنس مقوای به کار رفته در ۳بخش دسته بندی می گردد.

جعبه بسته بندی مقوایی پشت طوسی (Grey Back Box) :

این نوع جعبه بسته بندی ها از مقوای پشت طوسی تولید می گردند. وزن مقوای مصرفی بر اساس سفارش مخاطبین بازار هدف و بر اساس وزن محصولات داخل جعبه بسته بندی طراحی می گردد .

جعبه بسته بندی مقوای پشت طوسی مقوایی است با وزن های مختلف که یک سمت آن سفید و سمت دیگر طوسی. موارد کاربرد این نوع جعبه بسته بندی مقوا برای چاپ جعبه بسته بندی های مختلف می باشد.

ویژگی ها:

۱- سختی یا نر متفاوت

۲- شفافیت

۳- قابلیت چاپ مناسب

جعبه بسته بندی آن معمولا بصورت ورق به فروش میرسد .
جعبه بسته بندی مقوایی پشت سفید (White Back Box) :

جعبه بسته بندی مقوای پشت کرم که از نظر کیفی بالا تر از جعبه بسته بندی پشت طوسی است معمولا در ساخت جعبه بسته بندی دارویی و بهداشتی بکار می رود.

ویژگی ها :

جعبه بسته بندی منعطف
جعبه بسته بندی با شفافیت
جعبه بسته بندی با قابلیت چاپ مناسب
جعبه بسته بندی رو و پشت آن سفید است.
جعبه بسته بندی اینوربرد (Ivory Board Box):

نوع دیگری از مقوا در جعبه بسته بندی های بهداشتی استفاده می شود ایندربرد برای جعبه بسته بندی که در قسمت مرکزی آن از مواد بازیافت شده به عنوان مثال مقوا پشت طوسی بکار رفته و در دو طرف دیگر ان ورق های پالپ استفاده شده است که هر چه این لایه ضخیم تر باشد کیفیت جعبه بسته بندی بالاتر است

جعبه بسته بندی مقوایی گلاسه (Two Face Glossy Box) : جعبه بسته بندی مقوای گلاسه دارای بافت یکسان در هر دو سوی مقواست و همانند مقوای اینوربرد دارای قابلیت تولید جعبه بسته بندی بهداشتی با سطوح با کیفیت است . تنها به لحاظ ساختاری نرم تر و بدلیل تراکم جرمی پایین تر مصرف کمتری در صنایع طراحی بسته بندی دارد . از انواع دیگر جعبه بسته بندی جهت طراحی بسته بندی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

جعبه بسته بندی لمینتی

جعبه بسته بندی با کاغذ فلوتینگ

جعبه بسته بندی لمینتی سینگل فیس

جعبه بسته بندی لمینتی سه لا

جعبه بسته بندی لمینتی پنج لا

خلاقیت در طراحی جعبه 

خلاقیت در طراحی جعبه سبب افزایش فروش حرکت به سوی تمایز و همچنین این خلاقیت در بسته بندی سبب نگهداری مناسب از کالا نیز خواهد بود . خلاقیت در بسته بندی سبب خواهد شد محصول شما گاهی اوقات بدون داشتن تمایز در کیفیت محصول انتخاب گردد خلاقیت در بسته بندی عبارتند از: خلاقیت در بسته بندی رقابتی، خلاقیت در جعبه های شیک و فانتزی، خلاقیت در جعبه های لاکچری و خلاقیت در جعبه های صنعتی. بنابرآنچه در خلاقیت در بسته بندی گفته شد تنها به شکلی می توان به موفقیت محصول و بسته بندی آن در بازارهای رقابتی امروز امیدوار بود که شرکت مورد نظر اجماعی از طراحی بسته بندی را به شکل خلاقیت در بسته بندی خود اعمال نماید.

تیم طراحی قدرتمند و با تجربه طراحی و چاپ و بسته بندی گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک ، نیاز شما را در بازار امروز می‌داند و با ترسیم بهترین ها ، محصولات با کیفیت شما را در بسته بندی‌های زیبا و تأثیرگذار عرضه می نماید.

ما رویای شما را ترسیم می کنیم.

 

 







نظــرات شما


نام :
وب سایت :
ایمیل :
پیغام :  




پنل کاربری

امکان تغییر ظاهر سایت

تماس با ما
0912 224 60 22
021 66 120 694
021 66 120 698
021 66 912 056

لینک شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت طراحی و چاپ افراگرافیک  می باشد.