Info@Afragraphic.ir
0912 22 460 22
خدمات و مطالب آموزشی

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی|طراحی بروشور تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی|طراحی بروشور تبلیغاتی|طراحی و چاپ|طراحی بروشور و کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ ، هرچند که با مرور زمان و پیشرفت بازار تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در جامعه اطراف خودمون تبلیغات توسعه یافته و بعد بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است ، اما همچنان می توان طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور را جزو اصلی ترین آیتم های تبلیغاتی مراکز ، فروشگاه ها ، شرکت ها و برند های بزرگ صنعتی و تجاری جهت معرفی محصولات - خدمات خود به بازار هدف بدانیم .
طراحی بروشور
طراحی بروشور واژه ای نام آشنا برای شرکت ها و کمپانی های صنعتی می باشد و از نوع تبلیغات کاغذی به حساب می آید که در اطراف خود روزانه مشاهده می کنیم و معمولا با فرم ، اندازه ، جنس ، رنگ و طرح متنوعی به دست ما می رسد ، بروشور تبلیغاتی را باید یکی از انواع مختلف تبلیغات کلاسیک و قدیمی بدانیم . طراحی بروشور تبلیغاتی را میتوانیم در کنار طراحی کاتالوگ تبلیغاتی دو برادر دوست داشتنی برای ارائه و معرفی محصول به مشتریان خود بدانیم و همانطور که در پاراگراف های انتهایی صفحه به بررسی این نوع تبلیغات بیشتر می پردازیم و شما را با نحوه معرفی آن به مشتریان بالقوه آشنا خواهیم کرد .

Brochure یک سند کاغذی است و در اکثر مواقع در بین مدیران واحد بازرگانی و تبلیغات شرکت ها - کمپانی ها که قالبا جهت معرفی و شاساندن محصول انحصاری ، معرفی عرضه ی خدمات و رساندن اطلاعات و توضیحات دقیق تر در مورد خدمات به مخاطبان هدف خود استفاده می شود .
طراحی کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی وظیفه معرفی و تبلیغات محصولات را بر عهده دارند که از تصاویر و نوشتار محصولات شرکت ایجاد می‌گردد. طراحی کاتالوگ حاوی ریز اطلاعات تمامی محصولات است و عموما چند برگی و دارای صحافی می‌باشد اما طراحی بروشور تبلیغاتی به شکل تک برگ و برای معرفی تنها یک محصول خاص و با اطلاعات کاملتری از آن محصول ارائه می‌گردد. در طراحی بروشور تبلیغاتی برای خلاقیت بیشتر معمولا از انواع تا خوردن مانند دو لت، سه لت و چهار لت استفاده می‌شود.

طراحی کاتالوگ و بروشور

کالانما یا کاتالوگ یا کتابچه و یا راهنمای معرفی کلیات کالا، خدمات، امکانات و… می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می‌شود.همچنین در متون ادبیات پارسیان بروشور با عبارت دفترک مترادف شناخته شده است.

در این راهنما بیشتر به جنبه تجاری، بازاریابی و جذب مخاطب توجه می‌شود (بر عکس بروشور که بیشتر به جزئیات و اطلاعات فنی و نحوه استفاده می‌پردازد)

بروشور

بروشور کتابچه و یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات و… می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد.
استفاده از انواع کاتالوگ بهترین ابزار جهت ارائه اطلاعاتی مکتوب یا مصور است – طراحی کاتالوگ وسیله ای برای بیان، آموزش و یا دستورالعمل استفاده از یک دستگاه یا کالا می باشد و یا به بیانی دیگر، در طراحی کاتالوگ بیشتر از آنکه جنبه تبلیغاتی آن مطرح باشد، جنبه آموزشی آن مورد تاکید و توجه است. طراحی کاتالوگ نیز نسبت به مقدار و حجم اطلاعات صورت میگیرد و تعداد صفحه هر چقدر هم که زیاد باشد، تاثیری در چارچوب و قوانین طراحی کاتالوگ ندارد. کاتالوگها دارای انواع گسترده ای از شکل ها و فرم ها هستند.

ساده ترین فرم آن، یک برگه یک روست. شکل های مفصل تر کاتالوگها نیز دارای جلد و تعداد صفحات زیاد است. همین طور انواع دیگری از کاتالوگها هستند که دارای تاهای پیچیده ای هستند و همگی در یک قالب جا می گیرند و هدف واحد آن ها معرفی محصولات، تاریخچه، دوره های آموزشی و رساندن اطلاعاتی از این دست است. اما نکته ای که اکثرا به آن توجه نمی کنند، تفاوت بین کاتالوگ است – کاتالوگ وسیله ای برای بیان، آموزش و یا دستورالعمل استفاده از یک دستگاه یا کالا می باشد و یا به بیانی دیگر، در کاتالوگ بیشتر از آنکه جنبه تبلیغاتی آن مطرح باشد، جنبه آموزشی آن مورد تاکید و توجه است.. حال با توجه به نکته فوق، طراحی کاتالوگ نیز باید نسبت به هدف کاتالوگ صورت پذیرد تا علاوه بر انتقال آسان موضوع زیبایی خاص خود را نیز حفظ کند .

کاتالوگها وسیله ای صرفا برای تبلیغات و معرفی هستند که جنبه زیبا شناختی یا به اصطلاح همان طراحی کاتالوگ ، مهمترین اصل به شمار می رود. اطلاعاتی که در یک کاتالوگ قرار داده می شود حتی الامکان باید اطلاعاتی فشرده شده و کلی و یا به بیانی دیگر چکیده ای از کل اطلاعات باشد که بتواند یک یا چند محصول، شرکت یا کسب و کار را به بهترین شکل ممکن معرفی کند. کاتالوگها می توانند در تعداد صفحات گوناگون و در شکل مختلف طراحی و چاپ شوند ولی نکته ای که باید در طراحی کاتالوگها مورد توجه قرار گیرد، حمل و استفاده آسان کاتالوگها می باشد. طرح های ابتکاری و منحصر به فرد و چاپ با کیفیت بالا و دقیق واحد طراحی ، تبلیغات و چاپ گروه افرا گرافیک همواره توانسته بهترین نتیجه را در طراحی کاتالوگ ها و بروشورهای مشتریان به ارمغان بیاورد.

در مقابل بروشور کتابچه و یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات و… می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد.

به طور مثال: یک کارخانه دارو سازی برای معرفی محصولات خود طراحی کاتالوگ محصولات را (معمولا با برجسته نمایی در تاثیر گذاری) برای پزشک‌ها و داروخانه‌ها ارسال می‌نماید. و همین تولید کننده بروشور هر محصول را برای معرفی نحوه استفاده، معرفی ممنوعیت‌های استفاده در موارد خاص و همین طور عوارض جانبی، راه‌های درمان در صورت استفاده نادرست و… در بسته بندی هر محصول قرار می‌دهد.

در کاتالوگ‌ها عموما از تصاویر و طراحی‌های جذاب جهت معرفی بهتر استفاده می‌شود.
طراحی کاتالوگ ، هرچند که با مرور زمان و پیشرفت بازار تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در جامعه اطراف خودمون تبلیغات توسعه یافته و بعد بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است ، اما همچنان می توان طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور را جزو اصلی ترین آیتم های تبلیغاتی مراکز ، فروشگاه ها ، شرکت ها و برند های بزرگ صنعتی و تجاری جهت معرفی محصولات - خدمات خود به بازار هدف بدانیم . .

طراحی بروشور واژه ای نام آشنا برای شرکت ها و کمپانی های صنعتی می باشد و از نوع تبلیغات کاغذی به حساب می آید که در اطراف خود روزانه مشاهده می کنیم و معمولا با فرم ، اندازه ، جنس ، رنگ و طرح متنوعی به دست ما می رسد ، چاپ بروشور تبلیغاتی را باید یکی از انواع مختلف تبلیغات کلاسیک و قدیمی بدانیم . 

 







نظــرات شما


نام :
وب سایت :
ایمیل :
پیغام :  




پنل کاربری

امکان تغییر ظاهر سایت

تماس با ما
0912 224 60 22
021 66 120 694
021 66 120 698
021 66 912 056

لینک شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت طراحی و چاپ افراگرافیک  می باشد.