Info@Afragraphic.ir
0912 22 460 22
خدمات و مطالب آموزشی

طراحی حرفه ای | طراحی حرفه ای بروشور | طراحی حرفه ای کاتالوگ

طراحی حرفه ای بروشور و طراحی حرفه ای کاتالوگ

طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور یکی از وجوه تمایز طراحی گرافیکی حرفه ای کانون مشاوره و تبلیغات افرا می باشد . در فرآیند طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور هفت مرحله را می توان برشمرد، تعریف ، تحقیق، ایده پردازی، نمونه سازی ، انتخاب ، اجرا ، آموختن. در ابتدا مسئله طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور و مخاطب مورد نظر باید تعریف شود . درک دقیق از مسئله و محدودیت های آن ، به کار بستن راه حل های دقیق تری را ممکن می سازد. این مرحله تعیین می کند که چه چیزهای منجر به طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور می شود ، در مرحله تحقیق به مرور اطلاعاتی نظیر تاریخچه مساله طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور ، تحقیق درباره مصرف کننده ی نهایی و گفت و گو های مشورتی می پردازد، و موانع بالقوه را شناسایی می کند.

ایده پردازی در طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور مرحله ای است که در آن نیاز ها و انگیزه های مصرف کننده ی نهایی شناسایی می شود و برای پاسخ به آن ایده هایی پیشنهاد می شود که جلسات بداهه پردازی یکی از راه های ممکن برای دست یافتن به این ایده هاست.

نمونه سازی از طراحی حرفه ای بروشور و کاتالوگ به پاسخ یا بسط این ایده ها نظر دارد؛ که قبل از ارائه ایده ها، به سفارش دهنده به بازبینی گروه مصرف کننده و شرکای طرح گذاشته می شود.

انتخاب آن دسته از راه حل های پیشنهادی را مرور می کند که در رابطه با سفارش ارائه شده است. برخی جواب ها شاید عملی باشند ، اما ممکن است بهترین جواب نباشد.

اجرا طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور ، پیشرفت طرح و تحویل آن به سفارش دهنده را مورد بررسی قرار می دهد.

آموختن طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور ، به طراحان کمک می کند عملکردشان را بهبود ببخشند و به همین دلیل طراحان باید بازخورد سفارش دهنده و مخاطب مورد نظر را جویا شوند و معلوم کنند که آیا عملکرد طرح بروشور و کاتالوگ در راستای اهداف سفارش بوده است یا خیر؟ این کار طراحان را قادر می سازد تا نسبت به پیشرفت هایی که می تواند در آینده رخ دهد آگاهی یابند.

بروشور به یکی از اشکال زیر طراحی و ارائه می شود:

الف - طراحی بروشورهای لتی. (لت به هر برگ بروشور که به برگ دیگر اتصال دارد گفته می شود.)

ب - طراحی بروشورهای فرمی.

پ - طراحی بروشورهای اسلیپ کیس.

بروشورهای لتی، بروشورهایی هستند که صفحات آن بر روی هم تا می خورند و در نهایت بصورت مجموعه ای از صفحات تا شده در اختیار مخاطب قرار می گیرد. ویژگی اصلی این بروشورها عدم نیاز به دوخت صفحات به یکدیگر است. صحافی آنها با خطوط تاخور انجام می پذیرد.

نحوه ی تا خوردن صفحات بر روی هم بصورتهای زیر قابل انجام است:

تا خوردن بروشور بصورت رو به پشت باشد که در این صورت به آن، بروشور آکاردئونی گفته می شود. در حالت آکاردئونی پهنای لت ها معمولا هم اندازه تعیین می‌شوند.
یک صفحه بر روی صفحه کنار خود تا شده، سپس دو صفحه بر روی صفحه کناری تا می شوند و این حرکت در همان جهت تاخور اول ادامه پیدا می کند. این بروشورهای لتی را می توان بروشور دربی یا تودلی نیز گفت. در این حالت تودلی معمولا لت هایی که بر روی لت دیگری تا می شوند، در پهنا بدلیل جلوگیری از قوس برداشتن و به اصطلاح شکم کردن بروشور به هنگام تا خوردن و بسته شدن کمی کوچکتر تعریف می شوند.
علاوه بر دو حالت ذکر شده در نحوه ی چیدمان صفحات بروشورهای لتی، شیوه های ابتکاری دیگری نیز قابل ارائه هستند که ممکن است تلفیقی از یکدیگر باشند.

تعداد صفحات و محل ارائه بروشور از جمله موارد تعیین کننده جهت انتخاب حالت تا خوردن بروشور است. بروشورهایی را که دارای تعداد صفحات کم هستند و معمولاً در نمایشگاه ها ارائه می شوند، به حالت لتی طراحی و عرضه می کنند.

در بروشورهای فرمی، حالت چیدمان صفحات مانند نشریه یا کتاب است. تفاوت عمده ی بروشورهای فرمی و بروشورهای لتی در این است که در بروشورهای فرمی دیدن تمام صفحات در کنار یکدیگر امکان پذیر نیست و صفحات در قسمت عطف به یکدیگر متصل اند. در حالی که در بروشورهای لتی شما امکان دیدن نیمی از صفحات بروشور را در یک دید خواهید داشت.

تفاوت دیگر این دو نوع بروشور این است که بروشورهای فرمی در بیشتر موارد ته دوخت می شوند. این دوخت میتواند با مفتول های فلزی/منگنه انجام می گیرد.

بروشور معمولا دارای جلد است. طراحی جلد مخصوصاً در بروشورهای لتی که باید جلد رو و جلد پشت جدای از نحوه تا خوردن، با ایجاد فضای لازم قابل تشخیص باشند، بسیار حائز اهمیت است.

نام موضوع، نشانه ی آن موضوع، تصویر یا تصاویر مرتبط که می توانند جنبه‌ی مفهومی/ تزئینی داشته باشند و شعار تبلیغاتی مواردی هستند که معمولاً روی جلد قید می شوند. معمولاً نشانی در روی جلد بروشور قید نمی شود. توضیحات نوشتاری متن به هیچ عنوان نباید از روی جلد آغاز شود. نشانی و در بسیاری موارد تکرار عنوان موضوع و نشانه مواردی هستند که در پشت جلد نیز ذکر می‌شوند.

بروشورهای اسلیپ کیس بروشورهایی هستند که جلد آنها بصورت یک فولدر یا پوشه ساخته می شوند و صفحات داخل آن بطور مجزا و جدا از یکدیگر تهیه می شوند، سپس این صفحات در داخل جلد یا همان فولدر قرار می گیرند.

جنس جلد در بروشورهای اسلیپ کیس نسبت به صفحات داخل ضخامت بیشتری میتواند داشته باشد. به‌دلیل عدم اتصال صفحات متن و جلد، در صورتی که نیاز به جایگزین کردن متن جدید باشد، این امر براحتی امکان پذیر خواهد بود.

 طراحی حرفه ای کاتالوگ

 

بروشور پامفلت و لیف لت از گونه های دیگر بروشور هستند:

پامفلت، بروشوری است که دارای صفحات اندک است و جنس کاغذ جلد و صفحات داخل آن از کاغذهای گرماژ کم انتخاب می شود. مانند اکثر دفترچه های راهنمای کالاهای مصرفی.

لیف لت نیز به برگه های کوچکی اطلاق می شود که درون بسته بندی ها، مانند بسته های دارو، قرار می گیرند و توضیحات لازم را ارائه می دهند

انتخاب قطع و تعداد صفحات بروشور همچون تمامی گونه های گرافیک بر اساس حجم مطالب نوشتاری و تصویری و نیز مخاطب مشخص می شود.

بدلیل تعدد صفحات و فضای قابل توجه، و در دید نبودن تمامی حجم مطالب تصویری و نوشتاری بروشور این امکان را به مشتری می دهد که موضوع خود را به دو یا چند زبان ارائه کند. در نگاه کلی اطلاعات بروشور شلوغ و آزار دهنده به نظر نمیرسد.

موضوع بسیار مهم در طراحی بروشور حفظ هماهنگی در تمامی صفحات بروشور است. این هماهنگی می تواند از طریق اجرای لی اَوت مناسب، به کار گیری عنصر بصری مشترک در صفحات و یا بکار بردن رنگ های هارمونیک انجام پذیرد.

 

در انتخاب اندازه ی تصاویر در بروشور به سه عامل مهم زیر میباست توجه نمود:

1) اهمیت تصویر

2) کیفیت تصویر

3) وسعت سطحی که لازم است پوشیده شود.

 

 

نظــرات شما

نام :
وب سایت :
ایمیل :
پیغام :  

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت طراحی و چاپ افراگرافیک  می باشد.