Info@Afragraphic.ir
0912 22 460 22
خدمات و مطالب آموزشی

چاپ بولتن|چاپ خبرنامه داخلی|طراحی و چاپ نشریه داخلی

چاپ بولتن|طراحی بولتن|طراحی و چاپ بولتن|چاپ بولتن در تهران|چاپ خبرنامه داخلی|طراحی و چاپ نشریه داخلی

چاپ نشريات داخلي، مي‌تواند نقش موثري را در ايجاد ارتباط متقابل و متعادل بين بخش‌هاي مختلف يك سازمان ايفا نمايند و فرصت‌ مناسبي را براي تشريح و تبيين اهداف سازماني و جلب مشاركت پرسنل، براي اداره سازمان فراهم آوردند.
در حال حاضر چاپ نشريات درون سازماني به عنوان يك رسانه در اغلب سازمان‌ها منتشر مي‌شوند. اين نشريات در قالب‌هاي «نشريه داخلي»، «بولتن»، «خبرنامه»، «پيك» و … و در شكل و شمايل‌هاي متفاوتي به چاپ مي‌رسند.

روشن كردن افكار عمومي در سازمان و آگاهي داده به اعضاء در خصوص اتفاقات و اخباري كه در آن روي مي‌دهد و سهيم كردن آنان در سرنوشت خودشان از طريق تبادل افكار و آراء در شكل يك سند مكتوب مي‌تواند هدف و كاركرد اصلي «نشريات داخلي» باشد. همچنين پركردن اوقات فراغت كاركنان و خانواده آنان و پاسخ‌گويي به پرسش‌هاي كاركنان مي‌تواند از ديگر اهداف انتشار يك خبرنامه باشد.
در يك وضعيت مطلوب و به شرطي كه كاركردهاي اصلي و رسالت واقعي اين گونه نشريات به درستي شناخته و به كار گرفته شوند، فرصت مناسبي براي بيان اهداف يك سازمان و همگرايي فكري، ذهني و علمي ميان مديريت و ديگر بخش‌هاي آن سازمان خواهد بود.

تعريف نشريه داخلي
نشريه داخلي يا خبرنامه، سند مكتوبي است كه در سازمان‌هاي دولتي يا غيردولتي در زمينه‌هاي اخبار سازمان، مسايل آموزشي، فني و تخصصي، فرهنگي و سياسي و نظاير آن (مرتبط با سياست‌ها و وظايف قانوني و در محدوده فعاليت‌هاي سازمان) منتشر و به منظور اطلاع‌رساني، ايجاد ارتباط و همگرايي فكري و عملي بين مسئولان سازمان و كاركنان و جلب نظر و همكاري طرفين بين اعضاي سازمان توزيع مي‌شود.

محتواي نشريه داخلي
با توجه به اهداف و ماموريت‌هاي يك سازمان نشريه داخلي از بخش‌هاي مختلفي تشكيل مي‌شود كه بخش‌هاي ذيل معمولاً مي‌توانند به عنوان بخش‌هاي اصلي مورد توجه قرار گيرند.
- سرمقاله (بيان خط و مشي‌هاي خبرنامه، مناسبت‌ها، پيام‌هاي اداري و )
- مقالات (آموزشي، تخصصي،‌ فرهنگي، اجتماعي، سياسي و )
- گزارش (اداري، آموزشي، اختصاصي، فرهنگي، اجتماعي و )
- تريبون آزاد (ستون ويژه كاركنان و خوانندگان در قالب‌هاي مصاحبه، مقاله، نقد، پيشنهاد، خاطره و )
- اخبار (پيشرفت‌هاي سازمان، اتفاقات جديد، اخبار انتصاب‌ها )
- مسابقه و سرگرمي (جدول، مسابقات، طنز، كاريكاتور و )
- تازه‌ها (در زمينه‌هاي علمي، فني، آموزشي، فرهنگي و )
علاوه بر موارد ياد شده براي غناي نشريه و افزايش جذابيت آن با توجه به ماموريت‌ها و اهداف اصلي هر سازمان مي‌توان عناوين مرتبط ديگري چون: بهداشت، جامعه، ورزشي و … را به مطالب نشريه اضافه كرد.
مديريت نشريه داخلي
طراحی بولتن و نشریه داخلی و دوام انتشار يك نشريه داخلي، نيازمند مديريت، سازماندهي و طراحي بر اساس اصول حرفه‌اي مربوط به آن مي‌باشد.
وجود يك مدير مسئول و بخش‌هاي تحريريه، ويرايش، حروف چيني،‌ صفحه بندي، طراخي و عكاسي، نظارت بر چاپ و توزيع براي توليد نشريه داخلي ضروري مي‌باشد.
همچنين با توجه به بخش‌هاي فوق يك تركيب نيروي انساني شامل: خبرنگار، گزارشگر، عكاس، طراح، صفحه بند، ناظر چاپ، ويراستار و متصدي توزيع براي اداره نشريه مورد نياز است و براي ساماندهي امور اجرايي و محتوايي نشريه نياز به يك سردبير و مدير اجرايي نيز مي‌باشد.

ابزاري براي اطلاع رساني به مخاطبان خاص با علايق مشترك درباره رويدادها، گزارش ها يا اخبار مرتبط با يك موضوع يا حوزه سازماني است. يك نشريه داخلي، بولتن سازماني، مجله دوره اي يا حتي يك اطلاعيه خبري در سازمان، خبرنامه به شمار مي رود.

از زمان رواج نشر روميزي در دهه ١٩٨٠ تاكنون هزاران نوع خبرنامه تهيه و چاپ شده است. با ظهور اينترنت، نوع جديدي از خبرنامه ها با عنوان خبرنامه الكترونيك ایجاد شد. اين خبرنامه ها به دليل رايگان بودن، يكي از امكانات جذاب وب سايت هاي سازمان ها و شركت هاست و باعث تعامل بين روابط عمومي با مخاطبان و مشتريان مي شود. براي كارآيي و تاثيرگذاري خبرنامه ها، روش هاي متفاوتي وجود دارد و از فناوري هاي مختلف استفاده مي شود. در ادامه گزارش تكنيك هاي طراحي و ارسال خبرنامه الكترونيك تشريح و نرم افزارهاي موجود در اين زمينه معرفي شده است.
از ديگر محورهاي اين گزارش می توان به فرآيند توليد و ارسال خبرنامه الكترونيك، نقش خبرنامه الكترونيك در كمك به بازاريابي الكترونيك، نقش خبرنامه الكترونيك در جذب مخاطبان و مشتريان، نحوه توليد و انتشار خبرنامه الكترونيك، اشاره کرد.
انواع خبرنامه به لحاظ محتوا

وجود يك منبع ارتباطي و اطلاع رساني در نهاد روابط عمومي و ايجاد بستر مناسب در قالب به كارگيري ابزار صحيح به نام خبرنامه، در واقع يك نياز و ضرورت در مديريت محسوب مي شود. البته آن چه در برقراري ارتباط و اطلاع رساني مهم و اساسي تلقي مي شود، وجود يك رابطه منطقي بين شكل و محتواست و اگر صرفا خبرنامه به عنوان يك ابزار ارتباط جمعي در امر آموزش، آگاه سازي، شفاف سازي و ارتقا بخشي دانسته ها و اطلاعات نتواند به درستي نقش خود را ايفا كند، اين امر موجب اتلاف وقت و هدر رفتن سرمايه خواهد شد.

خبرنامه ها به لحاظ محتوايي مي تواند شامل اين موارد باشد:

١ -خبرنامه يا گزارش هاي كاري كه به عنوان ابزار ارتباط داخلي يك سازمان، اطلاعات مربوط به اعضاي سازمان را منتشر مي كند.

٢ – چاپنشريه سازمانی غير انتفاعي يا سياسي كه خوانندگان خود را به يك اقدام خاص ترغيب مي كند .

٣ – نشريه اي كه به عنوان ابزار تبليغاتي روابط عمومي يك سازمان تهيه مي شود .

٤ – خبرنامه اي كه مبتني بر مقاله است و اطلاعاتي را درباره يك موضوع خاص به گروهي از مخاطبان ارائه مي دهد.

٥ – خبرنامه اي كه حاوي دعوت نامه براي اشخاص يا خبرنگاران براي حضور در يك نشست يا همايش است.

گام هاي اساسي در نوشتن خبرنامه

اگر بتوانيد يك نامه يا يادداشت براي شخصي بنويسيد، مي توانيد خبرنامه هم بنويسيد. حتي از اين هم ساده تر است. اگر بتوانيد با كلام، مقصود خود را برسانيد، مي توانيد خبرنامه خود را تهيه كنيد. بايد مطمئن باشيد كه مطالب ارزشمندي را در خبرنامه خود قرار مي دهيد. بنابراين تحقيق و بررسي كنيد و براي به دست آوردن محتواي خبرنامه وقت بگذاريد. اگر مطالب همه شماره ها غني باشد، مشتركان كم كم به خبرنامه شما اعتماد مي كنند.

تهيه يك الگو براي خبرنامه

هر نشريه اي بخش هاي ثابتي دارد كه در هر شماره ارائه مي شود. بخش هاي ثابت خبرنامه ها شامل سرعنوان و نام، نوع حروفچيني، سرصفحه و فهرست مطالب، شماره پياپي، تاريخ، سرستون ها، لگوها، كليشه ها و شناسنامه خبرنامه است. معمولا در نشر روميزي، نخست يك الگوي كامل از نشريه را در رايانه تعريف مي كنند تا بدين ترتيب صفحه آرايي شماره هاي بعدي راحت تر باشد.
اين الگو ساختار و كاركرد بولتن را مشخص مي كند. هرگاه الگو را در اختيار داشته باشيد، به آساني مي توانيد نسخه هاي مشابهي از آن تهيه كنيد.

خبرنامه الكترونيك

خبرنامه الكترونيك همان خبرنامه معمولي است كه از طريق ابزار و فناوري هاي الكترونيكي و اينترنتي طراحي، توليد و ارسال مي شود. تمام خبرنامه هاي الكترونيك داراي اين ويژگي ها است:

١ – دريافت خبرنامه ها از طريق پست الكترونيكي افراد صورت مي گيرد.

٢- فرستنده محتوايي را آماده مي كند و آن را در قالب از پيش تعيين شده اي براي گروه بزرگي از افراد، شركت ها يا سازمان ها ارسال مي كند.

٣- براي ارسال خبرنامه يا از پست الكترونيك فرستنده يا از سيستم نرم افزاري وب سايت او استفاده مي شود.

ملاحظات و ضرورت هاي راه اندازي خبرنامه الكترونيك

خبرنامه الكترونيك باعث ارتباط طولاني مدت با مشتري و ايجاد حس وفاداري او به سازمان يا شركت خواهد شد. هر خبرنامه، قبل از هر چيز ارتباط سازمان با مشتري را محكم تر مي كند. هزينه به دست آوردن مشتري جديد ٥ برابر هزينه نگه داشتن مشتريان سابق است.
خبرنامه الكترونيك، تلاش هاي شركت ها را در امر تجارت قوت مي بخشد. وجود خبرنامه نه تنها منافاتي با داشتن وب سايت، تبليغات يا مسائل ديگر تجاري ندارد، بلكه باعث تقويت آن ها مي شود. خبرنامه با ايجاد پالس هاي منظم در واقع مانند قلب تجارت شركت عمل و ديگر تلاش ها را به يكديگر متصل کرده و نتايجي سريع و قابل محاسبه دارد متوليان تبليغات و سرمايه گذاران در اين زمينه همگي به دنبال معيارهايي هستند كه بتوانند تاثيرات تبليغات خود را محاسبه كنند. اما تکنیک هاي اينترنتي كاملا قابل پي گيري است. به طور مثال: بعد از ارسال هر خبرنامه، مي توان به آساني تعداد اشخاصي كه خبرنامه را باز كرده اند يا نام اشخاصي كه روي لينك خاصي كليك كرده اند، بررسي كرد. در واقع معيارهاي اينترنتي در هر لحظه قابل محاسبه است.

تبديل خبرنامه چاپي به الكترونيك

خبرنامه هاي موجود چاپي سازمان را مي توان در سريع ترين زمان ممكن به نسخه الكترونيك تبديل و آن را به سرعت به ده ها هزار نفر در سراسر جهان ارسال كرد.مهم ترين منفعتي كه در تبديل نشريات چاپي به نسخه الكترونيكي وجود دارد، صرفه جويي در زمان و هزينه چاپ و ارسال آن مي باشد.

مزيت هاي خبرنامه الكترونيك

از مزيت هاي خبرنامه هاي الكترونيك اين است كه به حفظ محيط زيست كمك خواهد كرد و استفاده از كاغذ را تا حد بسيار زيادي كاهش خواهد داد. از ديگر مواردي كه جزو مهم ترين مزاياي مجلات الكترونيك است مي توان به اطلاع رساني لحظه اي، دسترسي سريع به اطلاعات، كاهش حجم نامه هاي اداري و بايگاني، پايين آوردن هزينه ها (چاپ و انتشار، برگزاري نمايشگاه) و همچنين فراگير و فرامرز بودن آن اشاره كرد.

بازاريابي الكترونيك

ارتباط مستمر با مخاطبان، بازديدكنندگان و مشتريان بالقوه يا اعضاي يك گروه يا انجمن و نيز اعضاي يك سايت اينترنتي، با استفاده از امكانات و تسهيلات و خدمات مبتني بر اينترنت يك نوع بازاريابي اينترنتي به شمار مي رود.
بازديدكنندگان و مخاطبان سايت هاي اينترنتي، هر روز با سايت هاي متعدد و بسياري در حال تعامل هستند و يا تنها از آن ها بازديد مي كنند؛ به همين لحاظ، از آنجا كه به دنبال جست وجوي اطلاعات موثق و مفيد هستند و از سوي ديگر در كارشان« عجله» دارند، فراموش كردن محتوا و آدرس (URL) سايت ها و در عين حال مراجعه نكردن در دفعات بعدي به آن ها امري طبيعي است.

ارتباط تعاملي خبرنامه هاي الكترونيك با وب سايت سازماني

چگونه مي توان كاري كرد كه بازديد كنندگان سايت بار ديگر به آن سايت بازگردند؟ پاسخ اين است: خبرنامه هاي الكترونيك براي ارتباط دائمي با مخاطبان بالقوه يا بالفعل سايت، طراحي و پياده سازي، ارسال و مديريت مي شوند. خبرنامه هاي الكترونيكي به عنوان يكي از پرطرفدارترين، قوي ترين و سودمندترين ابزارهاي بازاريابي از طريق اينترنت شناخته مي شود و بسياري از شركت ها و موسسه هاي بزرگ خارجي از آن به خوبي استفاده مي كنند و بسياري از كاربران اينترنتي نيز از دريافت آنها خشنودند.نامه هاي الكترونيك در سريع ترين زمان ممكن اطلاعات سازماني را به دست مخاطبان مي رساند.

فايده خبرنامه الكترونيك چيست؟

كمترين فايده آن اين است كه مخاطب قدرت انتخاب در نوع اطلاعات دريافتي را دارد. يعني اين مخاطب است كه به ميل خود در يك خبرنامه عضو مي شود و اطلاعات دريافت مي كند. اين اطلاعات در صندوق پستي او وارد مي شود و سر فرصت آن ها را مطالعه خواهد كرد.

 

کانون تبلیغاتی افراگرافیک

 

 آدرس: تهران-میدان انقلاب-خ آزادی-خ اسکندری-نبش کلهر-دفتر افرا گرافیک

 

021-66912056  021-66562677 021-66120698   0912-2246022

 

https://afragraphic.ir

 

info@afragraphic.ir

 

https://telegram.me/afragraphic_ir

 

https://instagram.com/afragraphic1390

 

https://facebook.com/AfraGraphic

 

https://plus.google.com/104048725792771050756

 

https://youtube.com/channel/UCOKVgQfCKUC0F4z2hoOOhPQ

 

https://twitter.com/afragraphic

 

https://ir.linkedin.com/in/afragraphic

 

https://aparat.com/afragraphic

 

https://Telegram.me/afragraphic_ir

 

https://cloob.com/name/afragraphic

 

 

 

نظــرات شما

نام :
وب سایت :
ایمیل :
پیغام :  

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت طراحی و چاپ افراگرافیک  می باشد.