Info@Afragraphic.ir
0912 22 460 22
خدمات و مطالب آموزشی

نکات مهم در طراحی و چاپ بروشور

  نکات مهم در طراحی و چاپ بروشور و طراحی و چاپ کاتالوگ 

با تعریفی که از بروشور در دست هست : بروشور یک راهنمای استفاده و یا معرفی کالا یا خدمات است که از طرف ارئه دهنده خدمات یا تولید کننده به مشتری برای معرفی بیشتر و بهتر کالا ارائه می‌گردد.

اصولا بروشورها در ابعاد و فرم های زیر دسته بندی می شوند:

• بروشور 3لتی سایز ۲۹×۲۰ سانتیمتر یا همان آ4 که سه لت پالتویی هم نامیده میشود.

• بروشور 2لتی که معمولا در اندازه های A6 و A5طراحی میگردد.

• بروشور ۶لتی که معمولا به نام لیف لت یا نمایشگاهی یا بروشور نقشه معروف است.

 

نخستین گام جهت طراحی بروشور نحوه استفاده از بروشور میباشد:

۱-مفهوم و موضوع بروشور:
موضوع و مفهوم بروشور مهمترین نکته در ارائه بروشور و نحوه صحیح طراحی بروشور میباشد به نحوی که جهت دهی و هدف ارائه آن مشخص میگردد.

 

۲- بازار هدف و مخاطب بروشور:
به منظور طراحی و چاپ بروشور مخاطب باید مشخص شود و آگاهی کامل از اینکه بروشور باید به دست چه کسی برسد.

و باید مشخص شود که مشتری یا مخاطب بروشور چگونه قرار است از اطلاعات محصول یا خدمات استفاده کند..

این موضوع یکی از نکات مهم طراحی بروشور موفق است و به طراح کمک میکند تا اطلاعاتی که باید در متن بروشور گنجانده و معرفی شوند در همین مرحله تعیین می شوند.

 

۳-دسته بندی اطلاعات داخلی بروشور:
اطلاعات بروشور را به ترتیب اهمیت موضوع منظم می کنید.این اطلاعات در بروشور باید ساده و صریح ارائه شود.

زمانیکه اطلاعات داخل بروشور بر اساس موارد ذکر شده در ذیل نوشته شد و یا صفحه آرایی گردید زمان انتخاب رنگ و طرح و عکس برای طراحی بروشور فرا می رسد.

 طراحی کاتالوگ و بروشورهای چندلتی

از دیگر نکات مهم دیگر که در طراحی و چاپ بروشور پیشنهاد می شود:
۱_سادگی و زیبایی در طراحی:
طراح گرافیک نباید از رنگهای مختلف استفاده کند و باید هارمونی رنگی را رعایت نماید.مگر اینکه بروشور در مورد رنگ ها و یا موارد گرافیکی باشد. استفاده از رنگ های متنوع نه تنها باعث جذابیت بروشور نمی شوند بلکه بیننده را گیج خواهند کرد.

۲-فونتهای شکیل درطراحی بروشور:
معمولا متون زیادی در طراحی کاتالوگ یا طراحی بروشور استفاده میشود بنابراین توجه به فونت های زیبا در طراحی یکی از وجوه مهم در تمایز کاتالوگ زیبا و کاتالوگ طراحی شده معمولی میباشد. همچنین توجه به اندازه عنوان ها و زیرعنوان ها نکات مهمی است که باید طراح گرافیست مد نظر قرار دهد.

۳-هماهنگی و هارمونی تصاویر و متون :
تمامی عناصر بروشور یا کاتالوگ ائم از طرح ، رنگ ، اطلاعات و تصاویر باید همخوان باشند. تصاویر محصولات همچنان باید همخوانی داشته باشند. از نظر بصری بایستی تمامی لت ها متعادل و متوازن طراحی شوند.البته جایگزاری فونت ها و تصاویر داخل متون باید به درستی صورت گیرد.

۴-نظرسنجی از مخاطب یا بیننده درباره طراحی کاتالوگ یا بروشور :
تهیه پرینت رنگی یا ترجیحا نمونه شبه چاپ بروشور یا کاتالوگ طراحی شده مرحله نهایی کار میباشد. مخاطب میتواند نمونه ای نزدیک به خروجی کار را ملاحظه نماید و تمامی نظرات نهایی ، انتقادات ، غلط های املایی را برطرف نماید و همچنین جلوه ای که در نظر بیننده دارد را ملاحظه نماید. و در نهایت به جمع بندی کامل رسید.

بروشور را به نحوي نگاه كنيد كه گويي شما خود مخاطب نهايي آن هستيد.

- اطلاعات بايد به ترتيب اهميت در طراحی بروشور نظم يابد.
- اطلاعات بايد ساده و صريح ارائه شود.
- صفحات جلد بايد با هم همخوان باشند.
- لته هاي جلد در طراحی کاتالوگ یا طراحی بروشور بايد ازنظر طرح و اطلاعاتي كه ارائه مي دهند همخوان باشند.
- صفحات بايد از نظر بصري متعادل و متوازن باشند.

 

طراحی و چاپ بروشور

- تصاوير و عكس ها بايد با متن هماهنگ باشند و جلوه بصري صفحه را تقويت كنند. نبايد متن و اطلاعات را تحت الشعاع قرار دهند.
- كاغذي كه انتخاب مي كنيد بايد متناسب با طرح بروشور باشد و به آساني تا بخورد

- طراحی به گونه ای باشد که هزینه چاپ بروشور را بسیار بالا نبرد.

- بروشور باید طراحی خلاقانه ای داشته باشد.

با ما تماس بگیرید.  09122246022 - 66912056 -66120698 - 66120694

info@afragraphic.ir 

 

نظــرات شما

نام :
وب سایت :
ایمیل :
پیغام :  

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت طراحی و چاپ افراگرافیک  می باشد.